Home / Život TechSupport-a / Rutiranje i pucanje trace-a

Rutiranje i pucanje trace-a

Stiže prijava smetnje danas. Korisnik se peer-uje sa nama, javni AS, sam hostuje gomilu nekih svojih servisa( web serveri, neke web aplikacije, FTP, itd itd). Sve mu radi super osim za korisnike sa jednog od providera iz susedne zemlje. Kaže da su kontaktirali tog providera, trace-om su zaključili da je problem kod nas. I u attach-u maila naravno trace. Njihove adrese, pa malo Telekom Mađarske pa poslednji hop koji se odaziva je stvarno interface našeg rutera kojim se peer-ujemo sa Mađarskim Telekomom. Sa naše mreže trace ide normalno. Sa Hurricane-a ide bez problema sa nekih nasumično odabranih rutera. Sa Cogent-a isto. BGP path pokaže da korisnik ima peering sa još jednim domaćim providerom. Ista metrika, isti LocalPref za najbolje rute. Svašta. Nema logike al’ tako je. Njegov AS, njegovo rutiranje. Potražim LookingGlass tog spornog providera – nema. Pogledam njihove peering partnere – Telekom Mađarske i Hrvatski Telekom. Okinem trace ka adresi koju sam video u screenshot-u, i regularno stigne do destinacije. Samo ne preko Mađarske nego preko Hrvatske. Objasnim korisniku zašto se tako trace ponaša, kako jednim putem ide do nas, drugim putem se vraća. Da je nama bolja naučena ruta preko Hrvatske, a njima je bolje da do nas stignu preko Mađarske. Da moraju da se pozabave svojim BGP-em.

Otvaram sledeći mail:

„Poštovani,

Noćas od 00:15 do 01:00 oba WAN linka( i ISP A i ISP B) su nam bila u prekidu. Kod nas nije bilo nikakvih promena na opremi niti radova, molimo vas da proverite šta je bio eventualni problem. “

Mail poslat nama i još jednom ISP-u. Dan je dobar, da bolji nije mogao biti.

About Dejan

Zaljubljenik u sve što ima veze sa mrežama, komunikacijama i bezbednošću na mreži. - 9+ godina iskustva u IT-u ( ISP, Enterprise) - Trenutno radim u mladoj perspektivnoj firmi koja nudi kompletna rešenja krajnjim korisnicima - Veliki broj kurseva iz raznih oblasti ( Routing&switching, Security,MDM, Cloud, F-Secure, CEH) - "Svi smo se našli pred problemom koji nam je neko drugi rešio. Pitanje je samo koliko brzo naiđeš na nekog ko je voljan da ti pomogne." - Ponosni otac 2 dečaka

One comment

  1. Kraljina… Super je ova tema Zivot Tech Support-a, samo tako nastavite.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Scroll To Top